Новини
За підсумками перших пітчингів Радою генеральних продюсерів Суспільного до другого етапу відбору допущено 46 проектів для регіонального мовлення. Автори обраних ідей наступним кроком мають доопрацювати свої матеріали та пройти перед захистом експертизу планово-економічного, юридичного, виробничого департаментів та технічної дирекції ПАТ "НСТУ".

Серед обраних проектів 29 програм просвітницького напряму, 12 – суспільно-політичного. Саме на цих напрямах департамент програм фокусував увагу творчих колективів у своєму замовленні. Однак принципом пілотного регіонального відбору є максимальна доступність для учасників, тож вони мали змогу подати власну ідею у спеціальну категорію "інше". У цій категорії філії запропонували розважальні програми, серед яких були музичні, кулінарні та скетч-шоу, а також спортивні проекти та серії соціальних роликів і міжпрограмок на різні теми.

Тижневий марафон
Розгляд першої хвилі проектів відбувався протягом 5 днів із 12 по 16 березня: 32 години члени Ради генпродюсерів присвятили онлайн-презентаціям 62 проектів регіональних команд, їх обговоренню та оцінці.

"Сама ідея пітчингів мені видається дуже здоровою і правильною. Ми відпрацювали загальні підходи. Як на мене, все вийшло досить системно. З проблем – у нас на тиждень усі продюсери випадають із виробничого процесу", – зазначив генпродюсер суспільно-політичного напряму Андрій Сайчук.

Чіткий план і злагоджена робота команд з обох боків веб-камери допомагали дотриматися графіка: 10 хвилин на презентацію, 10 хвилин для запитань, 5 хвилин на з’єднання з наступною філією. Свої оцінки всі генпродюсери одразу фіксували в спільному файлі, щоби пізніше на сесії обговорення врахувати зауваження всіх присутніх.

"Ця перша хвиля, звичайно, була великим стресом і для нас, і для учасників. Передивитися 60 проектів, при цьому "з душею", – це важко, – розповіла генпродюсерка просвітницького напряму Тетяна Кисельчук. – У такому шаленому графіку потрібно було врахувати багато деталей, ще й давати раду з технікою (камери, мікрофони), синхронізувати всі команди й у центральній дирекції, і в усіх філіях. Але як би не було важко усім, я рада, що була конструктивна робота. Продюсери філій дуже добре впоралися, допомагали і підтримували авторів. Так, у нас були технічні проблеми: то зі зв’язком, то з відображенням слайдів, однак усе оперативно вирішували і знаходили вихід, аби усіх почути і побачити – і рухатися далі".

Про людей і одразу для різних платформ

Найчастішим зауваженням до проектів була відсутність регіональної спрямованості. Цей відбір був створений саме для регіонального мовлення, тож кожна програма має бути присвячена саме регіону, його проблемам і цікавинкам, його людям, розвитку та історії.

Генпродюсер розважального напряму Руслан Городничий пояснив, як, на його думку, Суспільне має зацікавити глядачів і слухачів у регіонах: "Важливо зрозуміти, що глядач нам нічого не повинен. Ми маємо створити щось гідне, аби глядач нас обрав, викликати в нього зацікавленість. Є команди, що чітко й професійно підійшли до підготовки проектів, ми знайшли кілька цікавих ідей. Але достатньо було і геть протилежного. Адже унікальність регіонального мовлення з точки зору розважального напряму – розповідати цікаві історії про тих людей, що живуть поруч, і які надихають. Унікальність регіонального мовлення саме в цьому погляді, у центрі якого – люди".

Більше поваги до глядача, до його інтересів – до цього закликає Руслан Городничий: "Наша мета – викликати емпатію. Це коли ти приміряєш історії інших людей на себе. Коли ми розповідаємо цікаві історії про наших земляків, про їхні досягнення або про подолані перепони на шляху до успіху – глядач починає помічати можливості для себе, пишатися своїм регіоном і більше вірити у власні сили".

Проектів просвітницького напряму було найбільше в першій хвилі пітчингів. "Серед проектів було кілька дуже цікавих ідей. Наприклад, тревел-шоу від Житомирської філії. Під час презентації я вже малювала план, як це можна запустити і поширити підхід по всіх філіях. І це буде круто! Колоритно, цікаво, весело, – розповіла Тетяна Кисельчук. – Але водночас часто не вистачало критеріїв відбору тем і гостей, є плутанина з форматами й жанрами. У багатьох проектах треба було чіткіше й чесніше визначити цільову аудиторію".

Також генпродюсерка була приємно здивована, що багато проектів були розраховані одразу на кілька платформ – ТБ, радіо, діджитал: "Я рада, що ми звикаємо до конвергентності".

Генеральний продюсер UA: Українське радіо Дмитро Хоркін перевіряв усі проекти на адаптивність у формат радіо, тож його зауваження та рекомендації стосувалися того, як спланувати телевізійний ефір так, щоби його з мінімальними доопрацюваннями можна було транслювати на радіо.

Військово-патріотичне навчання

Андрій Сайчук розповів, що цей пітчинг виявив потребу в напрацюванні єдиного підходу до висвітлення тем АТО і воєнних дій: "Ми побачили, що в кожній філії готові створювати програми патріотичного спрямування. Як правило, це пов’язано з тематикою АТО, ветеранами. Це все нас підштовхнуло до розуміння, що треба виробити якийсь єдиний підхід, політику, як висвітлювати подібні програми. Ми вже організували тренінги для всіх, хто зараз таку програму подав і пройшов пітчинг. Тренерами виступають військові, самі ветерани АТО, люди, які були на передовій і потім стали військовими психологами. Тому, на мою думку, вони мають право про це говорити і навчати інших. Маємо навчитися у правильному ключі говорити про таку складну тематику. Мені імпонує посил, який у військовій тематиці використовують американці: "All Gave Some. Some Gave All" (усі віддали щось, дехто віддав усе). Адже ідея не в тому, що герої не померли (хоч би і в нашій свідомості), а саме в тому, що вони віддали все. І тут не треба применшувати жертву кожного.

Інший важливий момент: людина не може бути героєм увесь час. Люди роблять героїчні вчинки – і саме за ці вчинки вони викликають нашу повагу. От у нас є "Герої України", а у Штатах – "Медаль за відвагу". Що в собі значить, що людина може бути неідеальною, але в конкретний момент вона вчинила подвиг, героїчний вчинок. Я вважаю, що у нас із цим розумінням проблема. На жаль, патріотизмом у нас починають прикриватися люди негідні. Це дуже делікатні теми".

22-23 березня в телецентрі "Олівець" відбувся тренінг зі стандартів висвітлення воєнних подій для авторів програм військово-патріотичного спрямування.

Ідеї хороші вже є

Автори проектів, які пройшли до другого етапу, допрацьовують свої програми, а генпродюсери надолужують пропущені дні поточної роботи. Попереду – пітчинг іще близько 90 проектів, що не увійшли до першої хвилі.

Коли планували відбір творчих проектів, очікували, що вже у квітні перші з них вийдуть в ефір. Недофінансування НСТУ вносить свої корективи, і генпродюсери Суспільного створюють базу з усіма гідними ідеями, готовими до виробництва. Таким чином, відібрані програми будуть запущені, щойно компанію буде профінансовано відповідно до закону або буде знайдено донорів під певні проекти.

"Ми всім обіцяли, що будемо давати гроші під хороші ідеї. Ідеї вже хороші є, а грошей поки що немає", – сказав генпродюсер суспільно-політичного напряму Андрій Сайчук.

У понеділок, 26 березня, пітчинги продовжаться: на черзі 36 проектів другої хвилі проектів.
 

Поділитись у соціальних мережах:

Лише авторизований користувач має можливість залишати коментарі на сайті "Поділля-центр"

  • Авторизація на сайті
     

Template Settings

Color

For each color, the params below will be given default values
Blue Dark_Blue Cyan Purple Green Tomato Yellow

Body

Background Color
Text Color

Spotlight10

Background Color

Footer

Note: Layout Contact-Us is applied only for menu Contact Us and menu About Us.
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Besucherzahler